«شيشه» اين بار در چاي سبز و قهوه‌هاي تقلبي
موسسه تولد نو تندرستی
مركز تخصصي سم زدايي و درماني مواد مخدر و محرك دارای شماره ثبت 29107 تحت نظر بهزیستی

تماشاي يكي از ده‌ها شبكه ماهواره‌اي فارسي زبان بنشينيد تا تبليغاتي درباب داروهاي لاغري را به چشم خود ببينيد كه طي 10 روز قرار است 10 كيلو گرم از وزن خريداران دارو را كم كند. دارو‌هايي كه به گفته جعفري به حتم داراي مواد روانگردان است. او مي‌گويد: «باور داريم اگر هر دارويي را تبليغ کنند که در مدت زمان کوتاهي به شدت لاغر کننده است حتما مقداري مواد محرک داراست.اين مواد لاغر کننده فرقي نمي‌کند که به شکل چاي، قهوه يا به شکل قرص عرضه شود بلکه تمام اين موادي که گفته مي‌شود لاغر کننده شديد هستند مواد محرک دارند چرا که اين مواد به جاي چربي، پروتئين را دفع مي‌کنند و لاغري سريع و نامتناسب ايجاد مي‌کنند.»

او ادامه مي‌دهد: «بنابراين اين مواد با عنواني فريبنده مانند 10 کيلو لاغري در 10 روز عرضه مي‌شوند در حالي که مواد محرک داشته و به‌تدريج مصرف‌کنندگان آن به سمت مواد مخدر رو مي‌آورند. اين مواد به شکل برگ و اسامي غيرواقعي ارائه مي‌شوند که خاصيت لاغر کنندگي براي آن تعريف مي‌شود مانند تبليغات فريبنده در مورد برخي انواع چاي سبز که گفته مي‌شود لاغري شديد مي‌آورد. اما اگر همين چاي سبز به همراه رژيم غذايي مناسب و ورزش استفاده شود در مدت يک ماه حداکثر يک تا دو کيلوگرم لاغري به همراه دارد و بايد اين اقلام حتما با نظر متخصصان طب سوزني تجويز شود که ميزان مصرف آن دقيقا تعيين شود.»

جعفري با اشاره به اينکه در مورد قهوه نيز گفته مي‌شود لاغري شديد به همراه دارد مي‌گويد: «تنوع اين اقلام لاغر کننده که مواد محرک در آنها وجود دارد بسيار است و يکي از علائم بارز اين مواد بي‌اشتهايي است. عوارض ديگري نيز دارد.

پرخاشگري و افزايش تحريک‌پذيري فرد و همچنين عوارض شديد روي مغز از تبعات مصرف اين اقلام است،همچنين فرد عصبي مي‌شود و کنترل رفتار خود را از دست مي‌دهد. اختلالات روانپزشکي و در نهايت جنون در پي مصرف مواد محرک گزارش شده است و بارها ديده‌ايم زناني که مدت زيادي از اين داروها استفاده کرده‌اند داراي علائم جنون شده‌اند البته ميزان اين علائم بستگي به ميزان مصرف مواد دارد. متاسفانه موارد زيادي را در بين زنان ديده‌ايم که پس از مصرف اين مواد محرک به سمت اعتياد به مواد مخدر و شيشه رو آوردند.»

مد بلاي جان زنان ايراني

دكتر مريم رامشت، روان شناس و مشاور دانشگاه علوم پزشکي تهران در گفت‌وگو با تهران امروز مي‌گويد: «مصرف مواد محرك در زنان به نوعي مخرب‌تر از مردان است. چون خانواده به عنوان كوچك‌ترين و مهم‌ترين نهاد اجتماعي شناخته شده است كه پايگاه عاطفي آن را زن مديريت مي‌كند. در فرهنگ ما مرد بيشتر خارج خانه است و كسي كه روابط عاطفي بين اعضاي خانواده را برقرار مي‌كند زن است. بنابراين وقتي زن خودش دچار مشكل مي‌شود نمي‌تواند اين روابط را بين ساير اعضا برقرار كند.»

او ادامه مي‌دهد: «به لحاظ روانشناختي توجه زنان جامعه به ظاهر و زيبايي و تابع مد بودن، اين روزها بسيار افراطي شده است. اين موضوع نيز ناشي از تبليغات ماهواره و اينترنت است. ماهواره و اينترنت الگوهاي رايجي را در جامعه تعريف كرده كه حتي با الگوهاي متعارف فرهنگي همخواني ندارد. با حاكميت اين الگو‌ها بر اذهان مردم ظاهرا رقابتي پنهان در كسب معيارهاي زيبايي كه ماهواره و اينترنت تعريف كرده‌اند آغاز شده است. زنان تلاش مي‌كنند زيبايي خود را بر اساس اين معيارها ارتقا دهند و مسابقه‌اي را آغاز كرده‌اند. آنهامي خواهند به هر قيمتي شده به اين الگوها دست پيدا كنند. مثلا مي‌دانند جراحي خطرناك است. مي‌دانند تزريق بوتاكس و ليزر ممكن است خطر داشته باشد يا حتي در داروهاي لاغري كه مصرف مي‌كنند شيشه وجود داشته باشد اما اين خطر را به جان مي‌خرند.»

او ادامه مي‌دهد: «گاهي نيز اينگونه تبليغ مي‌شود كه شيشه لاغر مي‌كند و اعتياد آور نيست. اما واقعيت اين است كه شيشه لاغر مي‌كند و اعتياد آور است و در عوض آسيببي به مغز وارد مي‌كند كه هرگز جبران پذير نيست. اما برخي سلامتي خود را به خطر مي‌اندازند تا زيبا باشند و اين ناشي از پايين بودن اعتماد به نفس است.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب:, :: 12:54 :: نويسنده : مرتضي عربي

درباره وبلاگ

موسسه تولد نو تندرستی با افتخار آمادگی دارد در صورت هرگونه سوال در مورد درمان جدید(مواد محرک) و نیاز به مشاوره و بستری عزیزان در عذابتان بصورت رایگان از خدمات مشاوره این مرکز بصورت حضوری، تلفنی و یا اینترنتی بهره مند شوید.تلفنهاي تماس عباس مشهدی ابراهیم (میدانی)09123474418وعلی طاهری09125242982 شماره تلفن ثابت36695663
پيوندها
">nod

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مركز تخصصي سم زدايي و درماني مواد مخدر و محرك و آدرس tavalodisabz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان